Witam na moim blogu!

Jeśli właśnie rozpoczynasz swoją przygodę z językiem chińskim to skorzystasz z zawartych tu informacji

Znajdziesz tu:
+ powody dla których warto uczyć się chińskiego + informacje techniczne o tym jak pisać po chińsku na komputerze + linki do stron z przydatnymi informacjami i narzędziami + słówka chińskie z wymową i polskim tłumaczeniem + refleksje dotyczące nauki języka chińskiego

Zapraszam do lektury!

piątek, 28 grudnia 2007

Pisanie po chińsku na komputerze, cz. 2 - Linuks


Wstęp


W poprzednim poście obiecałem, że opiszę proces instalacji chińskiego układu klawiatury w systemie Windows XP. Zanim to jednak zrobię, muszę nieco wyładować swoją frustrację związaną z próbą pisania po chińsku na Linuksie.

W okresie świątecznym przebywałem sporo poza domem. Miałem okazję korzystać z komputera wyposażonego w system operacyjny Linuks. Dokładnie rzecz biorąc było to Kubuntu w wersji KDE/Ubuntu 6.06 Dapper Drake (za ewentualne nieścisłości przepraszam).

Jako że chciałem trochę popisać po chińsku, postanowiłem sprawdzić jak to wygląda pod Linuksem. Kiedy w końcu doszedłem jak to się robi i co trzeba zainstalować okazało się to niemożliwe. Nie wiem co zrobiłem nie tak, ale o mało szlag mnie nie trafił. Straciłem masę czasu i nic nie wskórałem.

Nie chce nikogo odwodzić od korzystania z tego systemu, tłumaczę tylko dlaczego nie znajdziecie na moim blogu instrukcji pisania po chińsku w środowisku Linuks :)


Przydatne informacje


Oto kilka przydatnych informacji dla tych, którzy postanowią jednak spróbować.
Kluczem do pisania po chińsku jest program SCIM. W Kubuntu jest chyba zainstalowany domyślnie. Tutaj znajdziecie instrukcję konfiguracji dla Kubuntu: https://help.ubuntu.com/community/SCIM/Kubuntu

Życzę powodzenia

Brak komentarzy: