Witam na moim blogu!

Jeśli właśnie rozpoczynasz swoją przygodę z językiem chińskim to skorzystasz z zawartych tu informacji

Znajdziesz tu:
+ powody dla których warto uczyć się chińskiego + informacje techniczne o tym jak pisać po chińsku na komputerze + linki do stron z przydatnymi informacjami i narzędziami + słówka chińskie z wymową i polskim tłumaczeniem + refleksje dotyczące nauki języka chińskiego

Zapraszam do lektury!

czwartek, 20 grudnia 2007

Dlaczego warto uczyć się chińskiego?

No właśnie...

Na to pytanie jest pewnie milion odpowiedzi. Ja mam jeden, dość ogólny powód, który odnosi się zresztą również do języka francuskiego. Uważam, że ze względów gospodarczych i turystycznych warto umieć się z Chińczykami porozumiewać. A ponieważ oni raczej nie mówią po polsku, a po angielsku zwykle dość niezrozumiale (jeżeli w ogóle), to jedynym wyjściem pozostaje nauczyć się rozpoznawać te ich krzaczki :)
A przy okazji, jakaż satysfakcja!

Wspomniałem o względach gospodarczych i turystycznych, więc po kolei.

Moja przygoda z językiem chińskim rozpoczęła się w ostatnie wakacje od wycieczki do Chin. Wykorzystując jako pretekst odwiedziny mieszkającego w Szanghaju kolegi, postanowiłem wraz z moją dziewczyną przyjrzeć się z bliska ojczyźnie naszej suszarki i innych domowych sprzętów ;)

Organizacja wyprawy (na własną rękę) okazała się dużo łatwiejsza niż nam się na początku zdawało i z niewielką pomocą wspomnianego kolegi wszystko udało się wspaniale. Odwiedziliśmy Szanghaj, Pekin oraz Xi'An z przylegającymi atrakcjami.

Nie wdając się w szczegóły wycieczki powiem, że Chiny zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Kultura, kraj ale przede wszystkim gospodarka. Jest to wyjątkowo widoczne w Szanghaju. Rozmach, skala i dynamika tamtejszych przedsięwzięć utrwaliła we mnie przekonanie, że już wkrótce poczujemy na karkach oddech chińskiego biznesu. Tych, którym się wydaje, że zalew chińskimi produktami już teraz osiąga szczyty zapewniam, że to dopiero początek. Na razie chińskie firmy wysyłają do nas swoje towary, ale już wkrótce zagoszczą u nas ich filie.
Tyle jeżeli chodzi o gospodarkę.

Co do względów turystycznych to chyba nikogo nie trzeba specjalnie przekonywać, że Chiny warto odwiedzić. Wystarczy wziąć do ręki dowolny przewodnik (polecam Lonely Planet), aby nabrać na to ochoty. Byłem, widziałem i potwierdzam, że warto. Sam na pewno jeszcze tam wrócę, żeby zobaczyć miejsca, których nie mogłem odwiedzić za pierwszym razem, ale pewnie nie tylko po to...

Brak komentarzy: